لوگو لابی

در همه مراحل انتخاب محل زندگی‌، همراهی‌تان می‌کنیم.

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه ، ایمیل خود را ثبت کنید.ما برای شما ایمیل تبلیغ و اسپم ارسال نمیکنیم.

چه عواملی در هزینه‌های اسباب‌کشی موثر هستند؟

بلاگ آدرس > جابجایی و اسباب کشی > چه عواملی در هزینه‌های اسباب‌کشی موثر هستند؟

هزینه اثاث کشی

جابجایی و رفتن به خانه جدید، می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. فرقی نمی‌کند که از یک محله به محله دیگری می‌رویم، یا در حال اسباب‌کشی به شهر تازه‌ای هستیم، همیشه این تغییر حس و حال جدید خوبی برایمان ایجاد می کنند. با این حال، این تغییر بزرگ می‌تواند با شک و تردیدهایی هم همراه باشد. ممکن است از خودمان بپرسیم که آیا در حال گرفتن تصمیم درست هستم؟ آیا فرزندانم می‌توانند خودشان را با مدرسه جدید وفق دهند؟ آیا محله و همسایه‌های جدید خوبی در انتظارم است؟
همه ما که در حال اسباب‌کشی هستیم، یک سوال مشترک دیگر نیز داریم: هزینه‌های مربوط به جابجایی چقدر خواهد شد؟ در این مطلب، سعی می کنیم که این سوال مشترک را پاسخ دهیم و ببینیم که چه عواملی ممکن است روی هزینه‌های مرتبط با اسباب‌کشی تاثیر بگذارند.

جابجایی‌های درون‌شهری و بین‌شهری

اکثر حمل و نقل‌هایی که در رابطه با بخش مسکن صورت می‌گیرد، مربوط به مناطق محلی و درون‌شهری است. شرکت‌های حرفه‌ای اسباب‌کشی معمولاً یک نرخ ثابت ساعتی دارند که شامل استفاده از یک خودروی سنگین مثل وانت و خدمات حداقل دو کارگر می‌شود. هر چقدر خانه ما بزرگ‌تر باشد، جابجایی نیز زمان بیشتری طول خواهد کشید، مگر این که بخواهیم با پرداخت هزینه بیشتری، یک یا دو کارگر اضافه نیز استخدام کنیم. جابجایی به یک آپارتمان تک‌خواب بین حداقل ۳ تا ۵ ساعت، آپارتمان ۲ خواب بین ۵ تا ۷ ساعت، آپارتمان ۳ خواب بین ۷ تا ۱۰ ساعت و آپارتمانی که ۴ اتاق خواب دارد، بیشتر از ۱۰ ساعت طول می‌کشد. بهترین زمان برای رزرو شرکت‌های حمل و نقل شناخته‌شده و معتبر، ۲ هفته پیش از زمان رسمی جابجایی و نقل مکان به خانه جدیدمان است. ارزان‌ترین روزهای هفته برای جابجایی نیز بین دوشنبه تا پنج‌شنبه هستند.
برای نقل مکان‌های بین‌شهری، دو عامل بسیار مهم و تاثیرگذار وجود دارند: وزن و فاصله. روند کار معمولاً به این شکل است که قبل از شروع به کار، شرکت حمل و نقل یک رسید «وزن خالی» به ما تحویل می‌دهد که در واقع وزن خودروی کامیون یا وانت بدون اسباب و اثاثیه است. پس از قرار گرفتن تمام لوازم درون خودرو، وزن آن باید دوباره اندازه گرفته شود تا هزیه دقیق جابجایی را بدانیم. خیلی از این شرکت‌ها می‌توانند در تخمین وزن نهایی اسباب خانه، به ما کمک کنند. آن‌ها از تجربه و البته آمار رسمی برای این اندازه‌گیری تخمینی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، لوازم یک خانه ۹۲ متری با ۳ اتاق خواب، به طور متوسط نزدیک به ۲،۲۷۰ کیلوگرم است. مبلمان و اسباب یک خانه ۲۶۰ متری که ۴ اتاق خواب دارد نیز به طور متوسط، نزدیک به ۹،۳۰۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت.
دومین عامل فاصله تا مقصد است که تاثیر زیادی در هزینه نهایی جابجایی ما خواهد گذاشت. اکثر شرکت‌های حمل و نقل معمولاً نرخ ثابتی برای هر کیلومتر در اسباب‌کشی‌های بین‌شهری دارند که مسلماً هر چه فاصله تا مقصد بیشتر باشد، هزینه کلی نیز بیشتر خواهد شد. باید درباره هزینه‌هایی اضافی چنین حمل و نقلی نیز از آن‌ها سوال بپرسیم. به عنوان مثال، آیا هزینه سوخت و عوارض را هم ما باید پرداخت کنیم یا در هزینه نهایی حساب شده است؟ بهترین زمان برای رزرو شرکت‌های حمل و نقل معتبر با هدف اسباب‌کشی بین‌شهری، ۲ تا ۴ هفته پیش از زمان جابجایی است.

هزینه‌های اضافی اسباب‌کشی

علاوه بر هزینه ثابت جابجایی، شرکت‌های حمل و نقل اسباب و لوازم منزل ممکن است برای مواردی خاص، هزینه‌های دیگری هم دریافت کنند. در ادامه، این موارد را با هم مرور می‌کنیم:

  • در صورت جابجایی به شهری دیگر، ایمن‌ترین روش این است که خودرو و لوازممان را بیمه کنیم. اگرچه اکثر شرکت‌ها برای جابجایی به شهری دیگر، این مورد را ضروری می‌دانند و بدون آن حرکت نمی‌کنند، اما بهتر است که خودمان هم به فکر بیمه باشیم.
  • برخی لوازم بسیار بزرگ و سنگین، جدا از نرخ ثابت جابجایی محاسبه می‌شوند. به عنوان مثال، پیانو یا یخچال‌های بزرگ ممکن است به صورت جدا و به شکل طبقه‌ای محاسبه شوند.
  • برخی شرکت‌ها نیز اگر فاصله خودرو با در ورودی ساختمان بسیار باشد یا آسانسور نباشد و مجبور به استفاده از راه‌پله برای دسترسی به طبقات شوند، ممکن است رقم بیشتری درخواست کنند.
  • برای کوچه‌های بسیار باریک، شرکت حمل و نقل ممکن است از یک خودروی کوچک‌تر برای رساندن لوازم شما به کامیون یا خودروی اصلی استفاده کند که در این صورت، احتمال پرداخت هزینه بیشتر نیز وجود دارد.

نکته مهموقتی که صحبت از جابجایی و اسباب‌کشی می‌شود، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به ما در خرج هزینه‌های بیشتر کمک کند، این است که هر چه سریع‌تر شروع به کار کنیم و راه بیفتیم و البته آرامش خود را حفظ کنیم. هر چه با برنامه ریزی بیشتر از خانه قدیمی خود بیرون بیاییم و به خانه جدید برویم، هزینه‌های کم‌تری خواهیم پرداخت و مهم‌ترین از همه این که می‌توانیم توجهمان را روی مسائل بعدی متمرکز کنیم.

سوال شما درباره این مطلب